tisdag 2 september 2008

Höst

Nu är hösten här. Jag trodde verkligen inte att sommaren var slut än, fast nu får jag nog ge mig. Danne började påpeka att vi skulle ha ut vattnet ur poolen sådär runt den 10:e augusti, men jag stod på mig ända tills i lördags, okej det blir nog inte 30 grader varmt nåt mer i år. SUCK!

Fast, jag får lov att säga att draget som gjordes i januari (bokande av resa till Mallis), var ju bland det smartaste vi gjort! Vi åker alltså på lördag morgon (astidigt..) och blir borta en vecka. Sol, bad och VÄRME!! Det enda jag ångrar är att vi inte bokade två veckor, eller en månad. Fast det kostar ju lite också..

Efter sex veckor ledigt i sommar, varav två helt obetalda, och en 75% lön är det ju inte så fett i plånboken, fast skit i det, för snart är vi på Mallis! Och pengar är ju inte allt, fast det är ju bra om vi har råd med lite mat o sprit såklart.

Har funderat lite på om det skulle råka bli så att barnen skulle få vattkoppor när vi är borta (för det går på dagis), för det är ju luftburen smitta, får vi flyga hem då? Eller måste vi stanna kvar? Och vem pröjsar isåfall? Många frågor.. Inte för att jag vill att barnen ska bli sjuka, de har ju precis blivit friska, eller hyfsat friska iaf...

Näe nu ska jag själv nog ta och snyta mig och ta en Ipren!

Inga kommentarer: