tisdag 6 januari 2009

Supa?

Igår sov barnen hos mormor, första gången (alltså båda två).

Man trodde kanske att jag o maken skulle hitta på något mysigt tillsammans bara vi liksom, men njae det blev inte riktigt så.

Visst, vi lyckades hitta gardinstång till vardagsrummet (som har varit ett litet trauma här i några månader nu), så det var ju mycket bra gjort.

Sen skulle vi käka ute. Då kom första missen, vi valde kinabuffé. Det är aldrig bra för kvällens framtidsutsikter. Blev såklart asmätta och jag kunde knappt resa mig från stolfan.

Sen var det storhandling planerad. Fyfan så trist. Vi var hemma kl 21 på kvällen och vid det laget så trötta, så vi la oss i varsin soffa med varsin laptop på magen och surfade/kollade på film.

Maken lyckades ta sig till sängen vid tolvtiden medan jag tappert höll ut en timme till.

(Sen kollade maken på hockey mitt i natten några timmar).

Kände mig bakis när jag vaknade imorse (kl 10), kan det vara så att jag förtjänade det för att jag inte drack ett skit alkohol?

Inga kommentarer: