tisdag 4 november 2008

Måla

Visst ja, det är faktiskt på gång nu, ommålning i vardagsrummet!

Visserligen var det nog nästan fyra veckor sedan vi började, men vi har liksom inte riktigt blivit färdiga än. Jag tror jag väljer att skylla på att barnen fick vattkoppor. Den är bra för nu när de verkligen har vattkoppor MÅSTE man skylla på det. Det är ju nåt man bara har en gång i livet. Förhoppningsvis..

Så, inte färdigt, men nästan iallafall. Återstår att måla en vägg. Det som är lite knepigt är att jag inte riktigt bestämt om det "bara" ska målas grått som två av de andra väggarna (och hallen), eller om jag ska smacka upp panel. Alltså typ oslipad utomhuspanel som jag tänkte måla vit eller grå och ha vågrätt på väggen.

Grejen blir ju liksom att det är lite mer jobb med det. Åka till brädgården, bestämma vad man ska ha, forsla hem det, måla skiten och sedan upp med det på väggen. Kan ta precis hur lång tid som helst. Med tanke på att inget av badrumstaken blivit målade än (resten blev klart dec 04), så gissar jag på april 2011 för panelandet.

Tror att jag ska återuppta målandet imorgon.

PS, den fjärde väggen har tapet, http://www.durosweden.se/kollektion/tapetsera_frame.asp?collectionId=18)

Inga kommentarer: